Case

Fashion Revolution

Fashion Revolution is een wereldwijde organisatie die pleit voor meer transparantie en eerlijke werkomstandigheden in de kledingindustrie. Zij geloven in een mode-industrie die de mensen, het milieu, creativiteit en winst in gelijke mate waardeert. Hun missie is om iedereen bij elkaar te brengen in een globale campagne om dat te laten gebeuren.

Fashion Revolution wil dat mensen zich afvragen ‘Wie maakt mijn kleren?’. Ze geloven dat wanneer mensen zich dit afvragen, dit zal leiden tot meer transparantie,wat dan op zijn beurt openheid, eerlijkheid, communicatie en verantwoordelijkheid vereist.

Een van de campagnes van Fashion Revolution liep begin 2015 in Duitsland. Ze installeerden een T-shirtautomaat op straat in Berlijn. Voorbijgangers konden er een T-shirt kopen voor slechts twee euro.

In plaats van hun aankoop te ontvangen, werden de consumenten geconfronteerd met een 20 seconden durende video over de slechte omstandigheden waarin dit soort T-shirts gemaakt worden. Na de video kon de consument kiezen om zijn aankoop te nemen of de twee euro te doneren aan Fashion Revolution om hen te steunen in de strijd voor betere werkomstandigheden.

Dit initiatief was bedoeld om bewustzijn bij de consument te creëren.

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.