Case

caroline biss

caroline biss is synoniem met stijlvolle, kwalitatieve vrouwenmode van een tijdloze elegantie – die het merk niet alleen onder eigen naam uitbrengt en in eigen winkels verkoopt, maar ook produceert voor een aantal Belgische en internationale labels.

Als rasecht familiebedrijf vindt caroline biss het vanzelfsprekend om ethische keuzes te maken. Zo ijvert het label voor goed werk voor iedereen, en stelt het zich alleen open voor ecologisch en sociaal verantwoorde confectiepartners en leveranciers.

caroline biss heeft niet alleen respect voor de mens, maar draagt ook zorg voor de natuur. Tijdens een duurzaamheidstraject met Flanders DC bracht caroline biss daarom haar volledige keten in kaart. Zo ging het bedrijf stap voor stap op zoek naar de significante risico’s en opportuniteiten voor duurzaam ketenbeheer. Het wil de hele keten op korte termijn verduurzamen, zodat het zich kan positioneren als duurzaam merk.

Zo wil caroline biss consequent duurzaam ontwerpen, met designs die afval tot een minimum beperken en die zo lang mogelijk meegaan. Daarnaast werkt het label alleen met grondstoffen zonder toxische bestanddelen, en zoekt het naar circulaire verpakkingen. Verder probeert caroline biss haar ecologische voetafdruk nog te verkleinen door milieumanagement centraal te zetten in heel de keten en door te investeren in duurzame winkelpunten en sites.

Het duurzame gedachtegoed van caroline biss blijkt trouwens duidelijk uit de marketing die het merk voert. ‘Sustainability’ is een echt USP: het label communiceert trouw over haar duurzaamheidsinitiatieven en zet die nog kracht bij door steevast voor milieuvriendelijke merchandising te kiezen.

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.