Case

Study NY

Study NY wil, zoals de naam misschien al doet vermoeden, klanten iets bijbrengen over de manier waarop ‘high fashion’ gemaakt wordt. Het vrouwenlabel hoopt dat, door consumenten goed te informeren, ze beter zullen begrijpen hoeveel er komt kijken bij de productie van een goedgemaakt kledingstuk dat bovendien de tand des tijds doorstaat. Het zal dus niet verbazen dat Study NY zweert bij een transparante keten: van de plantages tot de snijtafel neemt het merk het proces zorgvuldig onder de loep om te garanderen dat alles sociaal en ecologisch verantwoord verloopt. Klanten vinden op de labeltjes van Study NY alle details over het stuk van hun keuze, van vezel tot productieplant.

De vier pijlers waarop het Amerikaanse vrouwenmerk inzet, laten zich als volgt samenvatten: duurzame stoffen, zero waste, een ethische productie en slow fashion.
De stukken van Study NY worden voor het leeuwendeel in New York ontworpen en gemaakt van milieuvriendelijke materialen, zoals stofoverschotten, organisch katoen en hennep, waarvan bovendien zo weinig mogelijk wordt verspild. De lokale partners die instaan voor de productie, krijgen wekelijks bezoek van Study NY. Daarnaast kiest het merk voor ad hoc samenwerkingen met organisaties zoals Weaving Hand, dat mensen met leerproblemen leert weven. Het New Yorkse label creëert geen seizoenscollecties, maar nodigt klanten uit om haar items het hele jaar door te dragen.

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.