Case

VF

VF overkoepelt verschillende bedrijven waaronder Lee, Timberland, 7 For All Mankind, Vans, Napapijri, Eastpack, Kipling en Wrangler, waardoor ze één van de leiders zijn in de mode-industrie.

VF hecht veel belang aan duurzaamheid en verantwoordelijkheid, vooral voor de toekomst van de mode-industrie. Daarom zetten ze hun merken aan om zo veel mogelijk te werken rond duurzaamheid.
Hun inspanningen op dit gebied zijn onderverdeeld in drie grote pijlers :

  • De aarde: het efficiënt gebruiken en verminderen van grondstoffen, zoals energie, materialen en water.
  • Producten: initiatieven starten rond duurzaam product-design en ontwikkeling.
  • De mensen: hun werknemers en de gemeenschappen verrijken met hun acties en projecten.

Een voorbeeld hiervan is dat het merk The North Face een aantal strikte regels volgt voor de productie van haar producten. Ook Timberland neemt deel aan deze initiatieven door het creëren van een milieubewuste lijn, Earthkeepers. Op hun sustainability platform kun je hier alles over terugvinden.

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.