Ook C&A is als multinational op de duurzaamheidswagen gesprongen. Uit het Corporate Social Responsibility Report van 2014 zijn er concrete doelen gekomen die C&A tegen 2020 wil verwezenlijken. Een deel sommen we hier op:
Duurzaam leven voor iedereen
Gesprekken, kennisuitwisseling en projecten die de arbeidsomstandigheden moeten verbeteren, dragen ertoe bij dat C&A een betere leefomgeving creëert voor de werknemers en de bewoners van de landen waarin ze actief zijn.. Dit uit zich in duurzaamheid op het werk, in de winkels en online. Enkele voorbeelden zijn: “Save the Children” en de “Mothers make the difference” campagne.
Duurzame kwaliteitsproducten voor iedere dag
Tegen 2020 wil C&A dat het gebruikte biologisch katoen van 40% naar 100% gestegen is. Wat maakt katoen nu organisch? Deze soort heeft een minder drastische impact op onze leefwereld. De niet-gemanipuleerde zaadjes worden gecultiveerd zonder pesticiden en er komen geen synthetische producten aan te pas. De Sustainable Apparel Coalition en andere ngo’s zorgen ervoor dat de mode-industrie het productieproces op een duurzame manier kan benaderen. Om dit katoen aan iedereen te kunnen promoten, wordt de extra kostprijs niet aan de klant doorgerekend.
Duurzame productie overal
In elk land waar C&A actief is, streeft het een transparante communicatie na om de sociale, economische en ecologische ontwikkeling van het land te bevorderen. Nadat ze zich als een van de eersten achter het Bangladesh Fire and Building Safety Accord schaarden, heeft C&A ook een actieplan ondertekend voor duurzame chemicaliën. Ook hier is 2020 de deadline voor het lozen van gevaarlijke stoffen. De samenwerkingsverbanden met Partnership for Cleaner Textiles (PaCT) en Better Mill Initiative (BMI) dragen ertoe bij dat de waterkwaliteit in Bangladesh en China verbetert.
Cradle to Cradle T-shirts
In 2017 lanceerde C&A een eerste reeks T-shirts met een Gold level Cracle to Cradle-certificaat.