Case

Stanley & Stella

Het Belgische Stanley & Stella ontstond in 2012 met als doel een nieuwe denk- en productiewijze te introduceren in de modesector. Jean Chabert, creative challenger en het brein achter Stanley & Stella, streeft ernaar om kwaliteitsvolle producten te leveren die op ethische wijze gemaakt worden. Het verbaast dan ook niet dat Stanley & Stella meteen na oprichting lid geworden is van de Fair Wear Foundation om het ethische aspect kracht bij te zetten.

Stanley & Stella is een eigentijds en duurzaam label dat kwaliteit en authenticiteit hoog in het vaandel draagt en naar transparantie in het productieproces streeft. In de eerste plaats werkt het bedrijf enkel met ecologisch verantwoorde stoffen zoals biologisch katoen, wol, tencel® en gerecycleerd polyester. Zo behaalden Stanley & Stella al verschillende certificaten die hun duurzaamheidsimago bevestigen zoals het GOTS-label, OCS Blended, OCS 100 en Oeko Tex. Niet enkel het stoffen-, maar ook het pasvorm- en kleurenaanbod bij Stanley & Stella is indrukwekkend: veertien verschillende duurzame stoffen, zowel losse als strakke pasvormen en 120 inspirerende kleuren om uit te kiezen.

Na een jarenlange focus op het B2B-luik bouwt Stanley & Stella sinds juli 2017 ook aan een stevige connectie met de eindconsument dankzij de opening van de winkel in Antwerpen. 650 m² vol creativiteit, gezelligheid en duurzaamheid opgetrokken uit gerecycleerd hout en hout afkomstig van oude treinwagonnen. Het is een bruisende plek waar de consument zijn of haar unieke stuk kan ontwerpen en het met eigen ogen tot leven zien komen of in het corner café een gezond drankje en hapje consumeren.

gerelateerde cases

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.