Case

EDUN

EDUN – het woord ‘nude’ achterstevoren gespeld – werd in 2005 uit de grond gestampt door Ali Hawson en haar man Bono (jawel, de U2-frontman) om de handel met Afrika te stimuleren en ambachtsmannen en -vrouwen in Afrikaanse ontwikkelingslanden stabiele arbeidskansen te geven. Hun visie laat zich nog het best samenvatten als: ‘trade, not aid’.

Dat betekent niet alleen dat het merk duurzaam gaat sourcen in Afrika, maar ook dat het voor de productie van haar kleding en accessoires samenwerkt met lokale arbeiders en gemeenschapsinitiatieven.

Gerecycleerde stoffen krijgen zeker een plekje aan de tafel bij EDUN, maar het merk – dat Better Cotton Initiative tot haar partners mag rekenen – legt vooral de nadruk op organische materialen. Zo biedt het onder meer oversized truien in merinowol aan en veganistische handtassen gemaakt van hergebruikt hout en ananasleer. Van elk product op de webshop zie je bovendien waar het precies gemaakt werd. De reiskriebels moet je erbij nemen!

gerelateerde cases

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.