Case

Sundried

Sundried streeft naar elegante en ergonomische sportkleding, waarvoor het het beste materiaal en innovatieve constructies gebruikt. Omdat het bedrijf transparantie hoog in het vaandel draagt, geeft het consumenten de kans om het volledige verhaal achter elk kledingstuk te ontdekken. Ieder product bezit een unieke code waarmee je alle informatie over de kledij en de verschillende stappen in het productieproces kan nalezen.

Sundried wil kwaliteitsvolle kleding produceren die tegen een stootje kan en die jaren meegaat. De liefde voor de natuur, het milieu en een gezonde levensstijl sijpelt door in de hele bedrijfsvisie. Zo volgt Sundried de strenge richtlijnen van het Low Carbon Innovation Fund om de uitstoot van koolstof in elke fase van de productie tot een minimum te herleiden. Bovendien gebeurt de volledige productie in Europa. 

Sundried probeert consumenten te overtuigen om zo duurzaam mogelijk om te gaan met hun kledingstukken. Hun slogan ‘Wash Cool, Sun Dry’ wil consumenten bijvoorbeeld aansporen om minder energie te verspillen bij het wassen van de kledij. Voor elke aankoop doneert Sundried een bepaald bedrag aan het project Water for Kids. Klanten krijgen een code om deze donatie op te volgen en worden aangemoedigd om het proces te delen op sociale media.

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.