Case

Amour Vert

Dat Amour Vert consequent de groene toer op gaat, zal (gezien de merknaam) niet helemaal verbazen. Het Amerikaanse vrouwenlabel zet vooral in op innovatieve stoffen. Het werkt nauw samen met fabrikanten om materialen te creëren die zacht en milieuvriendelijk zijn, én die tegen een stootje kunnen. Enkele favorieten zijn moerbeizijde (geproduceerd door familiebedrijven en uitsluitend met niet-toxische kleurmiddelen geverfd), modal (gemaakt van beukenhout) en biologisch katoen.

Die stoffen transformeren tot comfortabele en ‘limited edition’ vrouwenkleding – een proces dat bijna altijd (voor 97%, om precies te zijn) plaatsvindt op een boogscheut van het Amour Vert-hoofdkantoor in San Francisco. Je raadt het al: minder transport en minder CO2-uitstoot. Dagelijkse bezoekjes aan de fabrieken zijn geen uitzondering, dus werknemers kunnen er op goede werkomstandigheden en faire lonen rekenen. Amour Vert-sweaters komen dan weer tot stand in China, om de eenvoudige reden dat er 3D-breien mee gemoeid is en slechts een paar machines ter wereld die klus kunnen klaren. De Chinese fabriek waarop Amour Vert uiteindelijk haar oog liet vallen, sluit wel perfect aan bij de ethische waarden en de duurzaamheidsprincipes die het merk nastreeft.

Amour Vert denkt bij het ontwerp goed na over de onderhoudsmogelijkheden, en daar doe je als klant je voordeel mee. Je hoeft hun T-shirts bijvoorbeeld niet warm te wassen. Verder vinden de kledingstukken hun weg naar de consument in ‘eco natural shipping bags’ die volledig uit gerecycleerd en biodegradeerbaar materiaal bestaan.

Een leuke uitsmijter? Voor elk verkocht T-shirt plant Amour Vert een boom in Noord-Amerika. Het doet daarvoor een beroep op American Forest®. Voor wie van cijfers houdt: het label heeft intussen al bijna 200.000 bomen geplant en 21 herbebossingsprojecten een duwtje in de rug gegeven!

gerelateerde cases

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.